1.aug 1890 bark "Chapman" Grimstad for Plymouth / videre (gekksgutt hyre kr 20.-
avm 1.sept 1891 i Grimstad
18.sept 1891 bark "Agder" Grimstad for Para via Newport (lettm. hyre kr 36.-
avm 3.des 1891 i Grimstad
19.des 1891 bark "Løvfald" Grimstad for England via Arendal (lettm. hyre kr 36.-
avm 21.des 1893 i Rotterdam
4.okt 1894 bark "Australia" Grimstad for Pensacola (matros hyre kr 40.-
avm 12.nov 1895 i Grimstad
2.des 1895 bark "Australia" Drammen for Australia
avm 14.april 1897 i London
26.juni 1897 bark "Polynesia" Grimstad for Bremen / videre (matros hyre kr 40.-
avm 5.febr 1900 i London
28.juni 1900 bark "Lotos" Grimstad for Gøteborg / videre (matros hyre kr 50.-
avm 13.des 1901 i Grimstad
1.mai 1902 bark "Lotos" Grimstad for Kronstad (matros hyre kr 50.-
avm 16.juni 1902 i Grimstad
2.sept 1902 bark "Lotos" Grimstad for Drammen / videre (seilm. hyre kr 50.-
avm 18.juni 1903 i Sydney
23.juni 1903 bark "Sigurd" Sydney for Honolulu
avm 23.febr 1904 i Sydney
18.juli 1904 bark "Zemach" Porsgrunn for utlandet
avm 12.mai 1905 i Hamburg
31.juli 1905 bark "Jørgen Bang" Fredrikstad for Port Natal
"Jørgen Bang" ankom Port Natal 26.11. 1905 og gikk etter utlossing til Sourabaya. Der lastet de jernbanesviller for Delagoa Bay. De forlot Sourabaya 22.mars 1906 og passerte Balistredet 4 dager senere. Skipet forsvant, men i juli samme å ble vraket funnet på Providence Bank ved Seychellene.
Det formodes at skipet har kantret i sterk vind.
Av den 12 mann store besetiningen var 6 fra Grimstad: 1.styrm. Adolf From. seilm. Gunder Tellefsen Johansen, lettm. Emanuel M. Hansen, Edvard C. Bjerke og Thorvald Andersen, og dekksgutt Lars Petter Olsen
(Grimstad sjøfartshistorie)
Arild Nordskogs samlinger.