Peder fikk styrm.patent 26.mai 1894 og skipsf.sertifikat 17.febr 1898.
Fartstid:
14.mars 1888 brigg "Frivold" Grimstad for England (dekksgutt hyre kr 12.-
avm 14.jan 1889 i Grimstad
9.april 1889 brigg "Frivold" Risør for England (jungm.
avm 9.des 1889 i Grimstad
30.juni 1890 bark "Memento" Grimstad for utlandet via Risør (lettm. hyre kr 32.-
avm 30.mai 1891 i Grimstad
21.juli 1891 bark "Solglyt" Grimstad for England via Tvedestrand (lettm. hyre kr 42.-
avm 18.mai 1894 i Sharpness
19.aug 1895 bark "Aspasia" Fleetwood / videre
avm 31.aug 1895 i Fredrikshald
27.aug 1896 bark "Lufra" Grimstad for Granton (1.styrm. hyre kr 65.-
avm 9.okt 1896 i Arendal
28.nov 1896 bark "Lufra" Grimstad for Cardiff (1.styrm. hyre kr 65.-
avm 14.febr 1898 i Grimstad
16.april 1898 bark "Idun" Kristiania for utlandet (1.styrm.
avm 29.des 1898 i Helsingør
29.des 1898 bark "Idun" Helsingør / videre
avm 3.jan 1900 i Kristiania
22.febr 1900 bark "Idun" Kristiania for utlandet
avm 24.jan 1901 i Shields
28.mars 1901 bark "Sesa" Grimstad for Genua (1.styrm. hyre kr 70.-
avm 29.sept 1902 i Grimstad
30.sept 1902 bark "Sesa" Grimstad for Port Natal (1.styrm. hyre kr 72.-
avm 28.mai 1903 i Freemantle
28.nov 1904 bark "Ellen" Fredrikstad for Swansea (skipsf.
avm 19.des 1905 i Kristiania
16.okt 1906 skip "Skog" Arendal / videre (skipsf.
avm 24.des 1907 i Moss
9.mars 1908 skip "Skog" Moss for utlandet (skipsf.
avm 26.mars 1912 i Liverpool
11.mars 1913 bark "Superb" Gulfport / videre
7.juni 1915 på reise Buenos Aires for Queenstown f.o. ble "Superb" senket av en tysk u-båt.
Besetningen kom inn til Valentia Harbour i Irland.
Både "Ceres" og "Aspasia" mønstret av folk i august 1895 i Fredrikshald.
Arild Nordskogs samlinger.