v/H. Larsson-Fedde.
BYGD AV TRE
09/1918: Levert som FJELDVIK til A/S Gullis ( Harald Berthelsen ) Arendal
06/1922: Solgt til A/S Fjeldvik ( P. Elias Pedersen ) Skudeneshavn
09/1924: Solgt til Olai Garshol, Ålesund
05/1925: Omdøpt SKJOLDUR
04/1927: Overført til Aalesunds Kreditbank, Ålesund
01/1928: Solgt til Hj. Holmboe, Tromsø, nytt navn ISBJØRN I
03/1931: Overført til Hj. & G. Holmboe, Tromsø
00/1931: Ny motor: Bolinder BHK 200 NHK 44 Fart:
00/1939: Overført til G. Holmboe, Trom sø
00/1945: Overtatt av Den Norske Stat (Dir. for fiendlig eiendom ) Oslo
00/1946: Solgt til Brødr. Markussen ( Karsten Marcussen ) Bergen, nytt navn WHITECOAT
00/1948: Solgt til Jacob Furustøl ( A/S Rieber & Co ) Tromsø
00/1951: Solgt til A/S Rieber & Co., Tromsø, nytt navn KVITØY
00/1951: Ombygd i Risør: Brutto:167 tonn. NET: 61 tonn .Lengde: 94.4'
00/1963: Ny motor: Wichmann BHK 500
06/1969: Grunnstøtte i tett tåke den 26/6-1969 ved Lysøysand på Hjelmøya vest av Nordkapp
på reise Bjørnøy feltet til Honningsvåg med lodde.