1917 - Bygget som lekter av Skebäcks Varv, Ôrebro, Sverige for Örebro Rederi A/B, Örebro, Sverige. Sjøsatt i desember. 5/1918 - Levert som motorskonnert CONDOREN til A/B P. Janson & Co., Norrköping, Sverige. 15.4.1926 - Solgt til Valborg Helena Andersson, Oskarshamn, Sverige. (Den som kjøpte skipet var hennes mann skipsmegler Fritz Hjalmar Anderson, men han lot skipet registreres i sin kones navn). 28.5.1936 - Sprang lekk og ble forlatt mens hun var på reise fra Smøjen, Lundeborg, Danmark til Ronneby, Sverige med kalkstein. Ble funnet helt vannfylt av hollandsk DS TROMPENBERG og slept til Visby, Sverige. Reparert og satt i fart igjen. Ommålt: 280 tdw, 200 brt, 122 nrt. 30.12.1937 - Solgt til A/S M/S Karmøy II (Kristian E. Samuelsen), Oslo - nytt navn - KARMØY II 09.06.1940 - Grunnstøtte og sank på Svaneflua ved Farsund. Se sjøforklaring. 7 manns besetning under forliset.
Maskineri: Raaoljemotoer, 2takt, enkeltvirkende, 2cylindere, diam. 330 x340mm. Maskineri bygget ved J. & C. G. Bolinders Mekaniaska Verkstads AB. Stockholm, Sverige.