3/1903 - Levert fra Hasseldalens Jernskibsbyggeri, Grimstad til rederi And. Jacobsen m/fl. Kristiania - HIRD
1918 - Solgt til Dampskibet Hird's Rederi (H. Schnitler), Kristiansund.
1921 - Solgt til A/S Steam (C. B. Nielsen), Skien - nytt navn - FAGERSTRAND
1935 - Solgt til Ebbesens Rederi A/S (Wictor Ebbesen), Oslo
1937 - Solgt til Skibs A/S Motto (Oswald Aamodt), Oslo - nytt navn - MOTTO
16.4.1937 - Oppbragt av Franco’s krigsskip mens hun var på reise fra Spania til Island med salt, tatt inn til Ceuta, Spania. Siden truet til å gå til Casablanca, Marokko for å losse. Ble senere frigitt, men ble holdt ansvarlig for tap av lasten.
5/1939 Solgt til O/Y Viasveden Höyry A/B (Petter C. Molander), Björneborg, Finland.
1944 - Tatt i arrest i september i Norge av den tyske okkupasjonsmakten.
1945 - Returnert til eierne.
1952 - Overført til O/Y Thelmita A/B Sideby (Petter C. Molander), Kristinestad, Finland.
1955 - Hogget i januar i Helsinki, Finland.
Maskineri:
Triple dampmaskin, 3 cylindere diam. 16.5"-27.0"-44.0". Maskineri bygget ved John S. Vaux & Co. Ltd. Sunderland, Uk.