M/S Stril Supporter

Other names
ex Seaforth Scotia,ex Stad Scotia
Call sign
JXOT
Shipping company
Nationality
Norway flaggNorway
Home port

Shipyard

Name
Build year
1976
Yard number
33
Month of delivery
August

Tonnage

Gross tonnage:
1,345
Net tonnage:
691
Deadweight:
1.930

Engine

Propulsion:
Engine size:
BHK 4201
Built by:
Mak Masch.,Kiel, Tyskland
Speed:
14

Dimensions

Length:
61,02m
Beam:
13,86m
Draft:
5,24m
  • HISTORIKK:
    v/H. Larsson-Fedde

    08/1976: Levert som STAD SCOTIA til I/S Stad Pipecarrier( Sverre Farstad & Co) Ålesund
    02/1984: Solgt til I/S Stad Pipecarrier( Seaforth Mar. Ltd) Aberdeen, nytt navn  SEAFORTH SCOTIA
    04/1987; Solgt til Simon Møkster, Stavanger, nytt navn  STRIL SUPPLIER
    05/1987: Solgt til Nor-Supply A/S ( Langholmen Maritime Base A/S ) Egersund,
                    nytt navn  SEA TRANSPORTER
    09/1987: Overført til Nor-Supply A/S ( Langholmen Maritime Base A/S) Tromsø
    09/1987: Innmeldt  NIS  nr 058   JXOT3
    07/1988: Solgt til Sea Transporter( Thormod Teigland, Egersund) Tromsø
    12/1988: Solgt til Sea Bunker A/S, Oslo, Tromsø
    07/1989: Solgt til High Sea Bunker A/S, Drammen, Tromsø
    08/1989: Overført til High Sea Bunker A/S, Nassau, Bahamas
    00/1990: Solgt til Sealion Transporter Ltd ( Sealion Shipping Ltd ) London, UK,
                    nytt navn  SEALION TRANSPORTER
    00/1991: Omdøpt  CECILIE VIKING
    00/1992: Overført til Sealion Transporter Ltd( Viking Supply Ships Ltd) London, UK
    00/1996: Solgt til Consensus Offshore K/S( Care Offshore SA ) Kingstown, St. Vincent & Grenadines,
                    nytt navn  RED MARTIN II
    01/1998. Solgt til Seabulk Martin II Inc( Soc.de Services Maritimos) Kingstown
    00/2001: Overført til Seabulk Martin II Inc( Seabulk Offshore SA) Majuro, Marshall Islands,
                    nytt navn  SEABULK MARTIN II
    01/2006: Solgt til Seabulk Offshore Vessel Holdings Inc( Seabulk Offshore SA) Majuro
    03/2007: Solgt til Phenix Associates Ltd, Port Harcourt, Nigeria, nytt navn  SIR VINCENT
    00/2022: Still in service/ Fremdeles i fart