v/H. Larsson-Fedde
03/1887: Levert som KNM TYR til Den Kongelige Norske Marine( kanonbåt av 2. klasse)
00/1913: Ombygd til minelegger
04/1940: Rekvirert av Die Deutsche Kriegsmarine i Uskedalen, Hardanger
00/1945: Tilbakeført til Den Kongelige Norske Marine
00/1946: Solgt til P/R S.G. Sivertsen( R.N. Engeness ) Bodø( ombygd til tungløftsskip)
00/1949: Solgt til Brødrene Wilhelmsens Skipsrederi, Åsane, Bergen
00/1949: Ombygd til bilferje
00/1951: Ny motor: Deutz BHK 375 Fart: 11,3 knop, omdøpt BJØRN - WEST
00/1965: Overført til Brødrene Wilhelmsen A/S, Bergen
00/1970: Ny motor: Wichmann BHK 400 Fart: 11 knop
00/1971: Solgt til A/S Bergen Nordhordland Trafikklag, Bergen
00/1974: Overført til A/S Bergen Nordhordland Rutelag, Bergen
00/1980: Solgt til A/S Saki, Søreidgrend, Bergen
09/1985: Ommålt: Dødvekt: 150 tonn. Brutto: 140 tonn
05/1986: Ombygd til tungtransport ved Karmø Verft
01/1988: Solgt til Karmsund Verft, Haugesund
01/1988: Solgt til Rolf Wee Transport, Førdesfjorden, Haugesund
09/1995: Solgt til Rong Laks A/S, Rong, Bergen
01/2007: Solgt til Vetster A/S, Storebø, Haugesund
02/2007: Solgt til Os Entreprenørservice A/S, Os, Haugesund
11/2009: Solgt til Opsangervågen Veteranbåtlag, Sunde, Haugesund
10/2015: Overført til Opsangervågen Veteranbåtlag ( Halvard Hammerø, Sunde) Haugesund
06/2020: Solgt til Barents A/S, Harstad, Haugesund