v/H. Larsson-Fedde.
06/1938: Levert som KAMERUN til Woermann Linie (DAL-Deutsche Afrikalinje) Hamburg, Tyskland
10/1940: Rekvirert av Die Deutsche Krigsmarine
11/1945: Overført til Ministry of Transport, London, UK
00/1946: Overført til Den Norske Stat, Oslo
02/1947: Solgt til A/S J. Ludwig Mowinckels Rederi, Bergen, nytt navn GOYA
00/1949: Ombygd i Kiel for emigrant fart.
00/1950: Ombygd tilbake til lasteskip.
12/1960: Solgt til A/S Rona (Tollak J. Skogland) Haugesund, nytt navn REINA
07/1962: Solgt til D/S A/S Svanholm m. fl. (Trygve Matland Jr.) Haugesund, nytt navn SVANHOLM
01/1963: Solgt til Skibs A/S Hilde (Christen K. Gran A/S) Bergen, nytt navn HILDE
07/1964: Solgt til Meldaf Shipping Co. Ltd., Pireus, Hellas, nytt navn MELINA
07/1969: Solgt til Taiwan for opphugging. Ankom Kaohsiung den 19/7-1969
Maskineri:
Dieselmotor 2S. C. DA - 8 cylindere diam. 23 5/8"- 43 5/16".
Maskineri bygget ved Bremer Vulcan, Vegesack, Tyskland.