v/H. Larsson-Fedde
10/1967: Levert som MUNDOGAS RIO til A/S Gasship ( Øyvind Lorentzen ) Oslo
06/1979: Overført til Mundogas Rio Ltd ( Øyvind Lorenzen A/S, Oslo ) Monrovia, Liberia
00/1984: Overført til Mundogas Rio Ltd ( Oslo Ship Management A/S, Oslo ) Monrovia, Liberia.
00/1985: Overført til Mundogas Rio Ltd ( Norwegian Ship Management A/S, Oslo) Monrovia, Liberia.
05/1988: Skutt i brann den 26/5-1988 av iranske kanonbåter på vei ut fra Jubail. Slept til Fujairah
05/1988: Eksploderte den 30/5-1988 på Fujairah havn. Kondemnert.
07/1988: Vraket solgt til Arbross Ltd. Hong Kong for reparasjon
11/1989: Solgt til Veldmoor Int. Ltd (Enron Arboss Ship Management Co. Ltd) Monrovia, Liberia, nytt navn HUDSON RIVER
00/1993: Overført til Hudson River Inc ( Enron Arboss Ship Management Co. Ltd ) Monrovia, Liberia
04/1995: Solgt til Sea Trans Shipping & Trading SA ( Interunity Management Corp. SA ) Panama, nytt navn GAZ HUDSON
00/2000: Overført til Sea Trans Shipping & Trading SA( Naftomar Shipping & Trading Co Ltd) Panama.
04/2002: Solgt til India for opphugging i april 2002.
Maskineri:
Dieselmotor 2takt,enkeltvirkende, 6 cyl. diam.900x1550mm,
Sulzer maskineri lisensbygd ved Marinens Hovedverft, Horten, Norge.