v/H. Larsson-Fedde
09/1953: Levert som BEN LUI til Richard Irvin & Sons Ltd, North Shield, Aberdeen, UK
00/1967: Solgt til Jens O. Rong P/R, Rong, Bergen, nytt navn RONGOS
00/1971: Solgt til Bjarne Roar Bendiksen, Gibostad, Tromsø
04/1980: Solgt til P/R Rongos ( Kåre Misje & Co) Bergen
01/1981: Ombygd til Standby skip: Brutto: 498 tonn. NET: 279 tonn.
01/1981: Ny motor: Doxford BHK 1000 Fart: 11,6 knop
04/1987: Solgt til Simon Møkster, Stavanger, nytt navn STRILOS
09/1994: Ommålt: Brutto: 530 tonn. NET: 159 tonn
00/1994: Overført til Simon Møkster Shipping A/S, Stavanger
04/1997: Overført til Simon Møkster Rederi A/S, Stavanger
04/2001: Overført til Team Møkster A/S, Stavanger
07/2002: Solgt til Lamu Research Vessel Cpmp Ltd( Powys Yacht Management Ltd) St. John's,
Antigua & Barbuda, nytt navn LAMU
07/2003: Solgt til CMT International Ltd( Lamu Research Vessel Comp Ltd) St. John's
05/2013: Solgt til Robert Krebs Gmbh & Co, Port Vila, Vanuatu, nytt navn KREBS RESEARCH
00/2022: Still in service/ Fremdeles i fart