M/S Sealnes

Other names
ex Dyvi Oceanic,ex Wani Hunter,ex Sealnes
Call sign
LAYU2
Shipping company
Nationality
Norway flaggNorway
Home port
Enlistment district

Shipyard

Name
Build year
1985
Yard number
1929
Month of delivery
Januar

Tonnage

Gross tonnage:
19.385
Net tonnage:
9.134
Deadweight:
30.027

Engine

Propulsion:
Engine size:
BHK 7500
Speed:
14

Dimensions

Length:
170,39m
Beam:
27,56m
Draft:
10,00m
  • HISTORIKK:
    v/H. Larsson-Fedde.

    01/1985: Levert som SEALNES til MTBC Leasing Co. Ltd., Tokio, Japan
    01/1986: Solgt til Leonis Nav. Co Inc( Jebsen Hamburg Gmbh) Manila, Phillipinene
    11/1989: Solgt til Sealnes Shipping Inc(T. Klaveness & Co A/S) Drammen,nytt navn  WANI HUNTER
    11/1989: Innmeldt   NIS  nr 753   LAYU2
    12/1989: Solgt til Dyvi Bulkshipping III A/S( Jan Erik Dyvi A/S) Oslo, nytt navn  DYVI OCEANIC
    07/1991: Omdøpt  SEALNES
    10/1991: Solgt til Anglia Maritime SA( Jebsen Ship Management Holding A/S) Bergen
    12/1995: Overført til Anglia Maritime SA( Aboitiz Jebsen Bulk Transport Corp) Panama,
                    nytt navn  WESTERN CONDOR
    00/1996: Overført til Anglia Maritime SA( Aboitiz Jebsen Shipmanagement ) Manila, Phillipinene
    08/1999: Overført til Anglia Maritime SA( Wilson Management A/S) Manila, nytt navn  CONDOR
    01/2000: Omdøpt  SEALNES
    01/2002: Overført til Anglia Maritime SA, Hong Kong
    12/2003: Solgt til Ership SAU, Panama, nytt navn  FENIX
    04/2011: Overført til Ership SAU, Madeira, Portugal
    06/2012: Solgt til Liber Denizcilik Ltd Sti( Albus Denizcilik Ltd. Sti) Istanbul, Tyrkia, nytt navn  LIBER
    05/2013: Solgt til BSE Ltd( Liber Denizcilik Ltd. Sti) Panama
    07/2014: Solgt til India for opphugging. Ankom Alang den 5/7-2014