M/S Olav Ringdal

Call sign
LDQO
Shipping company
Nationality
Norway flaggNorway
Home port
Enlistment district

Shipyard

Name
Build year
1971
Yard number
409
Month of delivery
Desember

Tonnage

Gross tonnage:
60.456
Net tonnage:
43.286
Deadweight:
110.343

Engine

Propulsion:
Engine size:
BHK 23200
Speed:
15,5

Dimensions

Length:
265,60m
Beam:
38,46m
Draft:
19,93m
  • HISTORIKK:
    v/H. Larsson-Fedde.

    12/1971: Levert som OLAV RINGDAL til Ringdals Rederi A/S & Olav Ringdals Tankrederi A/S (Olav Ringdal ) Oslo
    00/1975: Overført til Olav Ringdal P/R, Oslo
    00/1976: Overført til S/E Olav Ringdal ( Olav Ringdal ) Oslo
    00/1977: Overført til S/E Olav Ringdal ( Stove Shipping ) Oslo
    11/1978: Solgt til K/S Nego Victoria A/S ( Wallem & Co A/S ) Bergen, nytt navn  NEGO VICTORIA
    03/1984: Solgt til Seatramp Co Pte Ltd( Sembaeang Johnson Management ) Singapore
    00/1986: Overført til Seatramp Co Pte Ltd( Northsouth Shipmanagement Ltd) Singapore
    04/1987: Solgt til Sincere Nav Corp ( Oak S.S. Co Ltd) Kaohsiung, Taiwan, nytt navn  BAO HSING
    00/1991: Solgt til Oncomming Shipping Co Ltd( Uniship Shipping & Trading SA) Limassol, Cypros - nytt navn  BELEM
    02/1994: Solgt til India for opphugging. Ankom Alang den 11/2-1994.


    Maskineri:
    Dieselmotor, 2-takt/enkeltv., 8–sylindret, syl. dim.: 900 x 1.550 mm.Maskineri bygget ved Sulzer Bros Ltd, Winterthur, Sveits.