v/H. Larsson-Fedde.
11/1913: Levert som SUNDAL til Det Nordenfjeldske Sprængstof A/S, Trondheim
08/1920: Solgt til D/S A/S Partagas, Kristiania
03/1928: Omdøpt ENGENE
12/1929: Solgt til A/S Høle & Forsand D/S ( L. Ims) Stavanger, nytt navn HØLEFJORD I
12/1929: Ombygd til Rutebåt. BRUTTO: 85 tonn
05/1937: Solgt til A/S Høgsfjord Rutelag, Stavanger
02/1950: Solgt til Ole P. Tungland, Jørpeland, Stavanger, nytt navn FJELLTUN
02/1950: Ny motor: Union BHK 120 Fart:
07/1956: Solgt til Konrad Mjellelid, Lavik, Bergen
02/1959: Solgt til Asbjørn & Knut Fredheim, Rongevær, Bergen
09/1961: Overført til Asbjørn Fredheim, Bergen
09/1961: Ombygd/Forlenget ved Mastrevik Slip & Mek. Verk., Dwt:145 tonn, Brutto: 98 tonn. Net: 46 tonn. Dim: 87.3'-17.5'-9.7'. ny motor: Wichmann BHK 300
05/1972: Solgt til Bjørn Holm, Rørvik, Namsos, nytt navn HOLMTUN
00/1973: Ombygd ved Moens Slipp A/S, Kolvereid. Brutto: 99 tonn
04/1981: Solgt til Edvard Stabben, Tømmervåg, Kristiansund N.
01/1988: Solgt til Åke Brasø, Brønnøysund
12/1993: Solgt til Gjesvik & Mosling A/S, Brønnøysund
06/1995: Solgt til Brønnøy Sjøtransport A/S, Brønnøysund
06/1996: Solgt til Svein Stokvold, Syltern, Brønnøysund
10/1998: Solgt til Gabriel Bouvier, Salsbruket, Brønnøysund
12/2003: Solgt til Fredship A/S, Austrheim, Brønnøysund
02/2004: Overført til Fredship A/S, Austrheim, Bergen, nytt navn FJELLTUN
11/2006: Solgt til Fredcoast A/S, Austrheim, Bergen
04/2009: Overført Fredship A/S, Austrheim, Bergen
00/2018: Fremdeles i fart/ Still in service