v/H. Larsson-Fedde
01/1939: Levert som POMMERN til Otto Ehlert, Stralsund, Tyskland
00/1945: Overtatt av Ministry of Transport, London, UK
07/1950: Overtatt av Den Kongelige Norske Marine, nytt navn KNM DRAUG
01/1956: Omdøpt KNM PINGVIN ( A 531)
06/1964: Solgt til Ivar Møgster, Haugesund, omdøpt TORLAND
04/1967: Solgt til Einar Berge P/R, Lundegrend, Bergen, nytt navn LUKKSUND
00/1968: Ny motor: Wichmann BHK 400 Fart:
00/1977: Overført til P/R Lukksund ( Einar Berge, Lundegrend) Bergen
04/1979: Solgt til P/R Grøno ( Ola T. Grønås, Mosterhavn) Bergen
02/1982: Solgt til P/R Kjell Lygre & Sønner ( Kjell Lygre, Nordtveitgrend) Bergen
01/1987: Solgt til P/R Holmvik I ( Jenny Nakken, Kleive) Bergen, nytt navn HOLMVIK I
10/1991: Solgt til P/R Holmvik I ANS ( Kåre Haukås, Molde) Bergen
12/1993: Solgt P/R Fedøy & Alden ANS( Harald Fedøy, Værlandet) Bergen, nytt navn LAILA BEATE
07/1994: Ommålt: Brutto: 188 tonn. NET: 99 tonn
01/2005: Solgt til Eva Margrethe Andresen, Nordstrøno, Bergen
03/2005: Solgt til Birger Iver Bergseth, Averøy, Bergen
10/2011: Solgt til Hans Jørgen Stuve, Kristiansans S, Bergen
09/2014: Slettet den 2/9- 2014 som opphugget.