v/ Håkon Larsson-Fedde, Farsund.
10/1978: Levert som BALDER HORTEN til K/S A/S Balder Product I( Parley Augustson A/S) Oslo
04/1984: Overført til K/S A/S Bergen Tank ( Balder Management A/S) Oslo
05/1984: Omdøpt BALDER BERGEN
08/1985: Overført til Bergen Product Inc( Balder Management A/S) Monrovia
11/1985: Overført til Bergen Product Inc( Osco Shipping A/S) Monrovia, nytt navn BALAKI
12/1988: Solgt til K/S Wind Sunrise( Wind Tankers A/S) Oslo, nytt navn WIND SUNRISE
12/1988: Innmeldt NIS nr 427 Call.sign: LANB2
12/1989: Overført til K/S Wind Sunrise II ( Wind Tankers A/S) Oslo
04/1992: Solgt til Seatransport Progress Ltd( Proodos Shipping Co) Limassol, Cypros
nytt navn PROGRESSWIND
00/1994: Overført til Seatransport Progress Ltd( World Tanker Management Ltd) Limassol
00/1997: Solgt til Progresswind Pte. Ltd., Singapore
11/1999: Solgt til Samta Hotel Inv. Pte. Ltd., Singapore, nytt navn ASEAN PROGRESS
01/2000: Solgt til Samta Tankers Pte. Ltd( Samta Shipmanagement Pte. Ltd) Singapore ,
nytt navn SERAYA BARU
00/2006: Solgt til P.T.Raebin Mas, Djakarta, Indonesia
06/2008: Solgt til Bangladesh for opphugging. Ankom Chittagong før 11/6-2008
Maskineri:
Dieselmotor 2 SA 6 cyl. diam. 760 x 1550mm.
bygd av A/S Horten Verft, Horten, Norge.