v/H. Larsson-Fedde.
BYGD SOM DAMPSKIP MED TRIPLE 3 cyl.motor NHK 39 Fart 8 knop
03/1924: Levert som VESTKYST I til A/S Sørlandske Kystfart ( L.S. Daae ) Kristiania
00/1925: Overført til A/S Sørlandske Kystfart ( L.S. Daae ) Oslo
08/1927: Overført til A/S Sørlandske Kystfart i likv. ( L. S. Daae ) Oslo
08/1928: Overført til Sørlandske D/S A/S ( D/S Ekspedisjon, L. S. Daae ) Oslo
06/1932: Solgt til Skibs A/S Kysten ( Ferd. J. Røstand & B. Pedersen ) Arendal
10/1936: Sunket etter kollisjon. Hevet igjen i 1937. Reparert.
03/1941: Flyangrep (skadet) 22. mars 1941 på reise fra Oslo til Bergen. Se sjøforklaring.
07/1941: Flyangrep (sank på grunt vann) 24. juli. Se sjøforklaring.
00/1947: Overført til Skibs A/S Kysten ( Bjarne Pedersen ) Arendal
00/1953: Solgt til Johan Aronsen, Kristiansund
03/1924: Levert som VESTKYST I til A/S Sørlandske Kystfart ( L. S. Daae ) Kristiania
00/1954: Ny motor: Vølund BHK 420 Fart:
00/1959: Forlenget 24.4'-Dødvekt:558 t. Brutto:387 t. Net:226 t. Dim:49,87-7,71-3,44m
00/1966: Solgt til Aronsens Rederi A/S ( Hans Aronsen ) Kristiansund
00/1967: Solgt til Arne Strøm P/R, Tromsø, Kristiansund
00/1969: Overført til Arne Strøm P/R, Tromsø
00/1970: Overført til Dagfinn N.Strøm, Tromsø
00/1971: Ny motor: Alpha BHK 680 Fart: 10 knop
00/1972: Overført til Dagfinn Strøms Rederi, Tromsø
00/1973: Solgt til A/S Vestfrakt ( Ole Stensland ) Tromsø
00/1974: Solgt til A/S Vestfrakting, Haugesund
11/1974: Solgt til Hallvard Møkster, Bergen, nytt navn DYRNES
00/1976: Solgt til A/S Sandfrakt, Ølensvåg, Bergen
00/1980: Kondemnert ,men strøket først den 1/6-1984 av skipsmatrikkelen.