M/T Dido

Other names
ex Marine Renaissance
Call sign
LACR4
Class
American Bureau of Shipping
Shipping company
Nationality
Norway flaggNorway
Home port
Enlistment district

Shipyard

Name
Build year
1983
Yard number
260
Month of delivery
November

Tonnage

Gross tonnage:
40.805
Net tonnage:
30.441
Deadweight:
81.279

Engine

Propulsion:
Engine size:
BHK 17400
Speed:
15.25

Dimensions

Length:
243.82m
Beam:
39.40m
Draft:
13.09m
  • HISTORIKK:
    v/H. Larsson-Fedde

    11/1983  Levert som MARINE RENAISSANCE til Oswgo Erie Corp, Monrovia, Liberia
    00/1986: Overført til Oswego Erie Corp., Le Havre, Frankrike
    00/1987: Overført til Oswego Erie Corp( Marine Transport Lines Inc) Le Havre, Frankrike
    00/1988: Overført til Oswego Erie Corp( Marine Transport Lines Inc) Monrovia, Liberia
    12/1989: Solgt til K/S Dido ( A/S Dione) Porsgrunn, nytt navn  DIDO
    12/1989: Innmeldt  NIS  nr 817   LACR4
    03/1993: Solgt til Tsakos Shipping & Trading SA, Limassol, Cyprus, nytt navn  TAMYRA
    00/1994: Overført til Dimena Shipping Co Ltd( Tsakos Shipping & Trading SA) Limassol, Cyprus
    00/2005: Solgt til Dimena Sh. Co Ltd( Eurasia International Ltd Partnership) Limassol, Cyprus
    00/2006: Solgt til Zhen Hua 13 Sh.Co Ltd( Shanghai Zherhua Sh.Co Ltd) Kingstown, St. Vincent & The Grenadines, ombygd til Heavy Load Carrier,nytt navn  CHEN HUA 13
    09/2018: Solgt til Natalia Shipping Ltd., Moroni, Comorene, nytt navn  ZHEN 3
    09/2018: Solgt til Pakistan for opphugging. Ankom Gadani Beach 16/9. Påbegynt den 26/9-2018

    Maskineri
    Dieselmotor 2 takt enkeltvirkende - 8 cylindere diam. 670x2700mm.
    Maskineri bygd ved Mitsui Engineering & Shipbuilding Co.Ltd. Tamano, Japen.