Bark Dagmar

Tonnage

Gross tonnage:
259
Net tonnage:
246
Cargo Volume
120.5

Engine

Dimensions

Length:
108.9'
Beam:
25.0'
Draft:
12.2'
  • Historikk.

    1871 - Bygget av tre ved O. & P. Knudsens vestre værft. Lillesand

    Hjemsted:
    1871 til 1899 - Lillesand
    1899 til 1913 - Fredrikstad

    Redere:
    1871 til 1876  - Ole T. Johannesen, Vestre Vallesverd, Lillesand
    Partshavere:
    3/16 parter - Ole T. Johannesen
    1/16 part - O. & P. Knudsen
    1/16 part - J. Olsen
    1/16 part - C. Christoffersen
    1/16 part - J. Salvesen 
    1/32 part - H. Gjessing
    1/32 parter - J. Christoffersen 
    1/16 part - J. Johannessen
    1/16 part - T. Larsen
    2/16 parter - E. Johannessen
    2/16 parter - A- Johannessen 
    2/16 parter - O. Kvarrestad   

    1876 til  1894 - O. & P. Knudsen m/fl. Lillesand

    1894 til 1899  - Conrad Bernhard Flørenæs, Lillesand

    1900 til 1903 - A/S I/S Dagmar v/ Brødrene Jacobsen, Fredrikstad

    1903 til 1913 - J. Jacobsen, Fredrikstad

    Skipsførere:
    1871 - Ole Tobias Johannesen, Ørsland, Vestre Vallesverd
    1876 - J.M. Johansen
    1887 til  90 - Severin Nilsen, Stendal
    1891 - G. Kristensen
    1892 - Gustav Orginius Christensen, Hellenes
    1894 - P. Flørenæs
    1895 og  96 - Nils C. Flørenæs, Østregate, Lillesand
    1900 til 1908 - A. Eeg
    1913 - D.S. Olsen

    1887 - Reparert
    1901 - Ombygget

    9 manns besetning

    Fart:
    Nord og Østersjøfart

    Endeligt:
    30.12.1913 - Strandet ved Simrishamn på reise fra St. Petersburg til Dundee med trelast. Innslept til Simrishamn og kondemnert

    1915 ut av det norske register