v/H. Larsson-Fedde
BYGD SOM JERNSKONNERT
00/1897: Levert som ALMA til Helsingborg Varfs A/B( Carl August Sylven) Helsingborg, Sverige
05/1901: Solgt til H. P. Duus ( Olaf Asbjørn Olafson) Keflarvik, Island, nytt navn ASTA
00/1903: innsatt motor: Alpha BHK 30 Fart:
00/1905: Overført til H. P. Duus( Olaf Asbjørn Olafson) København, Danmark
11/1908: Solgt til Alfred Philipsen, Reykjavik, Island, nytt navn NORDLYSET
04/1914: Solgt til The Island Petroleum A/S, Reykjavik, Island
05/1915: Solgt til Alfred Fredrik Philipsen, Bergen, nytt navn BETZY
02/1916: Solgt til Oscar Larsen Trevareforretning A/S, Ålesund
00/1917: Ny motor: Bolinder BHK 45 Fart:
05/1917: Solgt til Hilmar Linge, Ålesund
05/1917: Solgt til Oscar Larsen Trevareforretning A/S, Ålesund
10/1020: Solgt til Hans Jacob Lauritzen Sund P/R, Haugesund
00/1935: Ny motor: Rubb BHK 60 Fart: 7,5 knop
03/1938: Overført til Hans Jacob Lauritzen Sund P/R, Kopervik
02/1967: Solgt til Sigurd Ingvaldsen, Mosterhamn, Kopervik
00/1967: Ommålt: BRUTTO: 102 tonn. NET: 52 tonn
02/1972: Solgt til Tor Hammer P/R, Stord, Kopervik
03/1979: Solgt til Finn Waagene & Trygve Kjørvik P/R, Askvold, Kopervik
00/1981: Ny motor: General Motors BHK 225
04/1988: Solgt til Jan England & Jens Tore Askvold ANS) Jan England, Kumle) Kopervik
09/1988: Ny motor: General Motors BHK 240 Fart:
07/1994: Ommålt: Brutto: 91 tonn. Net: 42 tonn. Dim: 26,35m- 5,88m- 3,10m
00/1998: Solgt til Gulen Salmon Group A/S, Ånneland, Kopervik
01/2000: Solgt til Olsen Havbruk A/S, Mjømna, Kopervik
05/2000: Solgt til Terje Bø, Kaldnes, Monrovia, Liberia
07/2000: Solgt til Per Uno Engberg, La Paz, Bolivia
00/2011: Ukjent eier, La Paz, Bolivia, nytt navn BETZY 1
00/2013: Nedsunket utenfor Fiskerihavna i Puerto Cabello