7/1950 - Levert fra Drammens Slip & Verksted, Drammen til Finnmark Fylkesrederi og Ruteselskap, Hammerfest - INGØY 10/1955 - Mistet roret i uvær ved Helnes fyr. Slept til Honningsvåg av FFR SØRØY I Skjervøyruten. Avgikk Øksfjord med syketransport. Reddet på samme tur 12 mann fra grunnstøtt engelsk tråler PRINCE CHARLES ved Karken. 1956 - Reserveskip i Hurtigruten. 1957 - I sommerrute på Russenes i Porsanger til Honningsvåg. 11/1970 - Solgt til Gardline Shipping Ltd, Lowestoft, England. ( Ombygget til oppmåling) Omdøpt til RESEARCHER 11/1971 Slept fra Hammerfest. 1979 - Solgt til Sidney Sea Search Ltd (C. R. Ward & Associates Inc.), Georgetown, Grand Cayman Island. 16.3.1981 - Maskinrommet oversvømt 16/03 i dårlig vær utenfor Charleston, SC, USA. Slept inn. Totalt tap. Solgt i desember til South Carolina Wildlife & Marine Resources Dept., Charleston for bruk som kunstig rev. 1984 Senket 26/06.
Maskineri: Dieselmotor, 2takt, enkeltvirkende, 4 cylindere diam. 345x580mm. Maskineri bygget ved Nydquist & Holm A/B, Trollhattan, Sverige.