M/S Arild

Other names
ex Fjordsyn,ex Frøysjø,ex Frøysjø Junior,ex Arne Marius,ex Vestodd,ex Sønnodd,ex Lyngør,ex Gångholm, ex D. Dreesmann Penning
Call sign
JWLF
Shipping company
Nationality
Norway flaggNorway
Home port
Enlistment district

Shipyard

Name
Build year
1934
Yard number
91
Month of delivery
Juni

Tonnage

Gross tonnage:
199
Net tonnage:
107
Deadweight:
276

Engine

Propulsion:
Engine size:
BHK 300
Built by:
Wichmann Motorfabrikk, Rubbestadneset
Speed:
9,5

Dimensions

Length:
107.4'
Beam:
23.0'
Draft:
10.1'
  • HISTORIKK:
    v/H. Larsson-Fedde

    06/1934: Levert til Grosser Kurfürst Heringsfischerei A/G, Emden,Tyskland - D. DREESMANN PENNING
    00/1939: Rekvirert av Die Deutsche Kriesmarine som V 1210 og senere V 1504
    00/1945: Tilbakelevert Grosser Kurfürst Heringsfischerei A/G, Emden, Tyskland
    04/1957: Solgt til Frithjof Fredriksen & Albert Edvardsen, Vedavågen, Kopervik, nytt navn - GÅNGHOLM
    00/1961: Solgt til Lars Stokka P/R, Siggjarvåg, Haugesund, nytt navn - LYNGØR
    00/1961: Ny motor: Wichmann   BHK 300   Fart 9,5 knop
    03/1971: Solgt til Manfred Stølen & Anders Stokka, Mosterhamn, Haugesund
    07/1972: Solgt til Tor Jan Sønstabø P/R, Espevær, Haugesund, nytt navn - SØNNODD
    12/1976: Solgt til P/R Johan Haanes, Rovde, Ålesund, nytt navn - VESTODD
    02/1983: Solgt til Arnt M. Bøe, Bøfjorden, Kristiansund N, nytt navn - ARNE MARIUS
    04/1987: Solgt P/R Gunvald & Rune Sundsøy ( Gunvald Sundsøy, Kalvåg) Florø,nytt navn - FRØYSJØ JUNIOR
    08/1987: Omdøpt  - FRØYSJØ
    03/1988: Solgt til Helge Tysse, Tyssebotn, Bergen, nytt navn - FJORDSYN
    06/1991: Solgt til Aslak Dyrkolbotn, Tyssebotnen, Bergen
    06/1992: Solgt til Fraktservice A/S, Ørsta, Bergen, nytt navn - ARILD
    05/1998: Solgt til Hadar Kystfrakt A/S, Hareid, Bergen
    07/2000: Solgt til Tallo A/S, Smøla, Bergen
    08/2001: Solgt Hardbrown, Belize
    00/2002: Ukjent eier og flagg
    00/2018: Still in Lloyds, without port and flagg