v/H. Larsson-Fedde
06/1981: Levert som COMETA til K/S Nor-Cargo A/S( Det Bergenske Dampskibsselskab) Bergen
12/1986: Overført til K/S Norwegian Transport Services A/S ( Det Bergenske D/S ) Bergen
04/1989: Overført til K/S Nor-Cargo A/S, Bergen
04/1990: Overført til K/S Nor-Cargo Int.( Nor-Cargo International A/S ) Trondheim
04/1990: Innmeldt NIS nr 929 LJTS3
03/1991: Solgt til K/S Cometa ( Hagland Shipping A/S ) Haugesund
08/1994: Ommålt: BRUTTO: 4.610 tonn. NET: 1.675 tonn
03/1998: Solgt til K/S Nor-Cargo. Trondheim
02/1999: Solgt til K/S A/S Tananger ( Rederiet Harald Sætre A/S ) Bergen
12/2009: Overført til Nor Lines Rederi A/S ( Rederiet Harald Sætre A/S ) Bergen
04/2010: Solgt til Nor Lines Rederi A/S, Bergen
10/2010: Solgt til Skipafelagid Nor Lines Sp/f ( Nor Lines Rederi A/S ) Torshavn, Færøyene
08/2015: Solgt til P/f Smyril Line, Torshavn, Færøyene, nytt navn EYSTNES
Still in service/Fremdeles i fart.
Maskineri:
Dieselmotor, 4takt enkltvirkende 9cylindere, diameter 320 x 420 mm. Maskineri bygget ved MaK Maschinenbau G.m.b.H., Kiel, Tyskland.