v/H. Larsson-Fedde
00/1892: Levert som GØTA KANAL IV til Ångfartygs A/B Gøta Kanal, Stockholm, Sverige
05/1941: Solgt til Skips A/S Sørfart ( Rolf Horn Mathisen ) Oslo, nytt navn KNARR
00/1946: Solgt til A/S Fraktfart ( Sigurd Løset ) Oslo, nytt navn TROLLTIND
12/1947: Solgt til Brødrene Utkilens Rederi ( Anders Utkilen ) Bergen
12/1947: Ny motor: Deutz BHK 300 Fart: 9 knop.
12/1947: Ombygd: Dødvekt: 250 t. Brutto: 191 t. Net: 115 tonn.
00/1949: Overført til A/S M/S Straum ( Anders Utkilen ) Bergen, nytt navn NORSTRAUM
03/1954: Solgt til Olav Mikalsen, Tromsø
03/1956: Solgt til Eilif H. Slotsvik P/R, Brønnøysund
00/1960: Ny motor: Wichmann BHK 240 Fart: 9 knop.
00/1962: Forlenget 18.8'- Dødvekt:290 t. Brutto:196 t. Net:113 t. Dim: 36,02 m- 6,70 m- 2,52 m.
00/1965: Solgt til Gunnar Bakke, Brønnøysund
00/1970: Solgt til Frithjof Lynghaug, Brønnøysund
00/1972: Overført til Frithjof Lynghaug, Sortland
00/1973: Solgt til Ibestad mek. Verksted ( R. S. Arntzen ) Sortland
05/1980: Kondemnert den 12/5-1980.