v/H. Larsson-Fedde.
06/1914: Levert som ENTERPRISING til William Smith & others, Buckie, UK
06/1914: Motor: T 3 cyl. NHK 36 Fart
00/1918: Rekvirert av The Admirality, UK
99/1919: Tilbakeført til William Smith & others, Buckie, UK
00/1924: Solgt til Charles A. Hay & others, Lissiemouth, Inverness, UK
00/1930: Solgt til Robert Farquhar & others, Lossiemouth, UK
00/1937: Solgt til William Swanston & T. Paterson, Eyemouth, Berwick, UK
00/1940: Rekvirert av The Admirality, UK
00/1945: Tilbakeført til William Swanston & T. Paterson, Eyemouth, Berwick, UK
00/1951: Innkjøpt av ukjente eier i Haugesund
00/1951: Ny motor:Finnøy Motorfabrikk BHK 100 Fart 8 knop
02/1951: Reinert Gustavsen,Borhaug, Farsund, nytt navn BRYDNING
12/1953: Grunnstøtte den 21/12-1953 ved Lyngholmflaket på reise Slemmestad
til Fr.stad med cement. Vrak. Alle reddet