v/H. Larsson-Fedde.
05/1903: Levert som INGVAR til Nya Rederi A/B Victoria ( P. Larsson) Thorskog, Sverige
04/1915: Solgt til A/S Tempo ( Johannes Lindvig ) Kragerø, nytt navn TEMPO
03/1917: Solgt til A/S Adette ( C. H. Engelhart ) Kristiania
00/1917: Overført til A/S Odette ( C. H. Engelhart ) Kristiania
00/1919: Overført til D/S A/S Odette ( B. Engelhart ) Kristiania
05/1920: Solgt til D/S A/S Tempo ( Birger Rafen ) Tønsberg
01/1922: Solgt til Skips A/S Nilson & Michelsens Rederi, Bergen
01/1923: Overført til Skips A/S Nilsons Rederi ( A. Selvin Nilson ) Bergen
05/1924: Solgt til Dorner, Neugebauer & Co. Gmbh., Stettin, Tyskland
07/1925: Overført til Skips A/S Nilsons Rederi ( A. Selvin Nilson ) Bergen
01/1926: Solgt til Borgvolds Rederi A/S ( N. K. Witness ) Sarpsborg, nytt navn BERGVOLD
06/1932: Solgt til Skips A/S Tempo ( Ottar Holter ) Sarpsborg, nytt navn TEMPO
01/1937: Solgt til Tempo Rederi A/S ( Bj. Iversen ) Trondheim
02/1938: Solgt til A/S Tempo ( Erling Rolfsen ) Oslo
09/1939: Solgt til Skips A/S Senita ( H. Rich. Aass ) Oslo
02/1940: Senket den 3/2-1940 av tyske fly -10 n. m. NNE av Longstone Lighthouse på reise Drammen til Hull med tremasse. 5 personer omkom.
Maskineri:
Compound dampmaskin, 2 cylindere, diam. 16.0"-30.0". Maskineri bygd ved Thorskog Mek. Verkstad, (P. Larson) Thorskog, Sverige. Kjeler samme.