M/S Sunstinnes

Other names
ex Neu-Ulm,ex Hapag Lloyd Parama,ex Neu-Ulm,ex Bari,ex Petra
Call sign
LAXR2
Class
Germanisher Lloyd+100A4, ICE-CL E3.
Shipping company
Nationality
Norway flaggNorway
Home port
Enlistment district

Shipyard

Name
Build year
1974
Yard number
389
Month of delivery
Oktober

Tonnage

Gross tonnage:
5.870
Net tonnage:
3.614
Deadweight:
9.674

Engine

Propulsion:
Engine size:
BHK 8877
Built by:
Masch.Augsburg-Nurnburg,Augsburg
Speed:
16,5

Dimensions

Length:
150,37m
Beam:
21.01m
Draft:
9.04m
  • HISTORIKK:
    v/H. Larsson-Fedde.

    SJØSATT UNDER NAVNET  BARI

    10/1974: Levert som PETRA til Reederei Barthold Richters, Hamburg, Tyskland 
    00/1976: Omdøpt  BARI
    00/1979: Solgt til P/R M/S Neu-Ulm( Josef Roth Reederei, Hamburg) Panama, nytt navn  NEU-ULM
    00/1981: Solgt til Red Ocean Shipping Corp( Josef Roth Reederei, Hamburg ) Panama 
    00/1983: Overført til P/R M/S Neu-Ulm( Josef Roth Reederei, Hamburg) Panama
    00/1986: Omdøpt  HAPAG LLOYD PARAMA
    00/1986: Overført til P/R M/S Neu-Ulm (K/G Reederei Roth Gmbh & Co) Hamburg,Tyskland
    00/1988: Solgt til Hugo Stinnes, Limassol, Cypros, nytt navn  SUNSTINNES
    10/1989: Solgt til K/S Tweendeck VIII ( Kris Consult A/S) Kristansand S 
    10/1989: Innmeldt  NIS   nr 728   LAXR2
    09/1990: Omdøpt  SLAGEN
    10/1992: Solgt til J. Master Shipping Co. Ltd., Kingstown, St.Vincent & Grenadines, nytt navn J.TRUSTER
    00/1993: Overført til J.Truster Shipping Co. Kingstown, St. Vincent & Grenadines 
    12/2002: Solgt China for opphugging. Ankom Zhong Xin Shipbreaking & Steel, Xinhui den 2/12-2002

    Maskineri:
    Dieselmotor 2takt enkeltvirkende, 9 cylindere diam. 600x1050mm. MAN bygget ved VEB Maschinenbau, Halberstadt, Tyskland.