v/H. Larsson-Fedde.
/1914: Peter S. Brandal, Brandal, Ålesund - SIGNALHORN
/1921: grunnstøtte "Signalhorn" ved Hansnes fyrlykt,Troms mens hun transporterte kull til Norge.100 tonn ble
losset,ved hjelp av "Løftingen",og skuta ble brakt flott.
9/1925: Søndmøre Sælfangere Peter S .Brandal) Ålesund - SIGNALHORN
3/1932: Martin Karlsen, Brandal, Ålesund - SIGNALHORN
3/1934: Forl.12.7' v/Hatløs Verk.,Ulsteinsvik:Brutto:133 tonn. NET:41 tonn. Dim:31,51m-6,55m-3,16m
3/1934: ny motor:Wichmann BHK 150 NHK 39 Fart:8 knop
/1934: Engasjert til vitenskapelig ekspedisjon for Oxford University til Grønland.
/1938: AS Polarbjørn (Martin Karlsen, Brandal, Ålesund - SIGNALHORN
12/1940: Rekvirert av Die Deutsche Kriegsmarine
/1941: Hafenschutzflottille Drondheim - SPREE
/1945: A/S Polarbjørn (Martin Karlsen, Brandal) Ålesund - SIGNALHORN
2/1951: Ombygd ved Kirksæterøra Skibsverft, Kyrksæterøra. Lgd:103.4',BRUTTO: 133 tonn.NET: 41 tonn
/1952: ny motor: Crossley BHK 450 Fart:
/1960: Satt fast i isen, men kom seg løs. Fanget 5800 kvitunger, noe blueback og klappmyss. Totalfangst 6400 dyr.
/1967: A/S Polarbjørn (Martin Karlsen AS, Brandal) Ålesund - SIGNALHORN
/1974: ny motor: Wichmann BHK 600 Fart:
12/1979. Kondemnert. Sank den 6. desember 1979 ved Risør etter å ha truffet et undervannskjær.
MOTOR
Danpmaskin ble bygd ved Brunholmen mek. verksted, Ålesund.