v/H.Larsson-Fedde.
Hjemmeflåten 2.verdenskrig.
BYGD MED DAMPMOTOR: Compound 2 syl. NHK 28 Fart: 8 knop.
1/1912: Hardanger Søndhordlandske Dampskibsselskab, Bergen - TYSSEDAL
10/1|930: Hardanger Sunnhordlandske Dampskibsselskab, Bergen - TYSSEDAL
1941: A. F. Bjørnestad, Oslo - BJØRNUNGEN
1945: D/S A/S Bjørnungen (Andreas Stoltenberg) Oslo - BJØRNUNGEN
1951: Sivert Rundhaug, Kopervik - BJØRNUNGEN
1951: Ny motor: Widoop BHK 300 Fart: 9 knop
1952: Omdøpt - ELSI
1954: Forl.: 25.4'- DWT: 330 t. BRT: 266 t. Net: 150 t. Dim: 41,36 m-6,73 m-2,98 m
1955: Alf Sætre m. fl., Bergen - BUDAL
1956: P/R Budal (Alf Sætre) Bergen - BUDAL
1959: Ny motor: Alpha BHK 280 Fart: 9 knop.
1962: S/E Skudebu (Kurt Larsen) Skudeneshavn - SKUDEBU
1967: Sverre Koch, Skien - BENTE
1975: Gudmund Hansen, Trondheim - BENTE
1978: Gudmund Hansen, Trondheim - BENTE
11/1978: Sank etter grunnstøting i Vesteraalen den 1/11 i pos. 1 n. m. utenfor Straumsjøen på reise fra Namsos til nord Norge med tre og jern.
Maskineri:
Compound dampmaskin 2 cylindere diam.9"-20".
Se også:
http://www.warsailors.com/homefleet/shipsb1.html#Bj
http://www.warsailors.com/homefleetsingles/tyssedal.html