v/H. Larsson-Fedde.
11/1937: Levert som SOBKRA til The Southern Georgia Co. Ltd (Chr. Salvesen & Co) Leith, UK
10/1941: Rekvirert av The Royal Navy (The Adsmirality FY 331) UK
09/1946: Tilbakeført til The Southern Georgia Co. Ltd (Chr. Salvesen & Co.) Leith, UK
11/1961: Solgt til John K. Utheim P/R, Kårvåg, Kristiansund N.
11/1961: Ommålt: BRUTTO: 444 tonn. NET: 157 tonn
00/1965: Solgt til Trygve Olsen, Havøysund, Hammerfest, nytt navn HUGO TRYGVASON
00/1965: Ombygd Fiskebåt: BRUTTO: 493 tonn. NET: 232 tonn
00/1965: Ny motor: Wichmann BHK 1200 Fart: 12 knop
00/1969: Forlenget 26.0'- BRUTTO: 573 tonn. NET: 235 tonn
00/1971: Overført til Trygve Olsen Fiskebåtrederi A/S, Havøysund, Hammerfest
03/1972: Grunnstøtte 22/3 i Trondhjemsfjorden. Refloat og reparert
00/1976: Forlenget: 12.0'- Brutto: 593 tonn. Net: 279 tonn Dim: 57,78m-8,41m-4,81m
08/1981: Solgt til P/R Jens Petter & Odd Tore Kraknes (Jens Petter Kraknes, Tromsø) Hammerfest
05/1984: Solgt til P/R Rembas (Reidar Blankholm. Leinøy) Ålesund, nytt navn REMBAS
06/1984: Ombygd: BRUTTO: 767 tonn
03/1992: Strøket av skipsmatrikkelen 5/3-1992 som opphugget
Maskineri:
Triple dampmaskin 3 cylindere diam. 17 3/4", 30 1/2" & 52"-30".
Maskineri bygget ved Smiht`s Dock, Middlesblough, UK.