v/H. Larsson-Fedde
08/1950: Levert som LAVOISIER til Cia. Maritimes des Chargeurs Reunis, Le Havre, Frankrike.
07/1961: Solgt til Commerciale Maritimes Petroli Spa, Palermo, Italia, nytt navn RIVIERA PRIMA
00/1961: Ombygd til cruiseskip: Brutto: 12.812 tonn. Net: 7.403 tonn. Lengde 536.5'
10/1964: Solgt til A/S Sigline (Berge Sigval Bergesen) Oslo, nytt navn VIKING PRINCESS
00/1965: Overført til A/S Sigship (Berge Sigval Bergesen) Oslo.
04/1966: Ødelagt av brann den 8/4-66 etter eksplosjon i maskinrommet i pos. N 19.27', W 74.18'.
Slept i september til Bilbao, Spania for opphugging.
Opprinnelig mål før ombygging. Lengde: 515.6'- Brutto: 11.969 tonn. Net: 6.737 tonn
Maskineri:
2 stk. Dieselmotorer, 2-takt, enkeltvirkende, 2 a 8 sylindere diam. 720 x 120 mm.
Lisensbygget Sulzer v/ Cie. de Constr, Mecaniques, St. Denis, Frankrike.