HISTORIKK: v/H.Larsson-Fedde
9/1919: Fanefjords Rederi A/S( Edv. Christensen) Molde "FANEFJORD".
7/1923: Roalds Sønner A/S, Ålesund.
1925: Roalds Sønner A/S( Elias Roald) Ålesund.
3/1926: Johs.Paulsen, Ålesund.
3/1927: A/S M/S Fanefjord( Harald Paulsen) Ålesund.
1930: ny motor: Bolinder BHK 320 NHK 89 Fart:10 knop.
7/1932: Axel Holm, Ålesund.
8/1933: Wyatt Earp A/S Ltd( Axel Holm) Ålesund "WYATT EARP".
2/1939: Commonwealth of Australia, Canberra, Australia.
1952: W.E. Tucker m.fl., Sydney, Australia "WONGALA".
1956: Sydney Ulvestone Sh.Pty(F.H.Stephen)Sydney "NATONE".
1958: Sydney Ulvestone Sh.Pty(F.H.Stephen)Port Moresby,New Guinea.
1/1959: Sprang lekk og grunnstøtte 24/1 nær Double Island Point-
100 n.m. nord av Brisbane i dårlig vær på reise Port Moresby
til Brisbane. Ble brukket ned av brenningene.
Maskineri:
Raaoljemotor 2takt, enkeltvirkende 4 cylindere diam. 420mm.
Bygget ved J.& C.G. Bolinders mek. Verkstads Aktiebolag, Stockholm, Sverige.