Skonnert Uto

Build year
1870
Month of delivery
oktober
Customs register date
October 27, 1870

Tonnage

Gross tonnage:
149
Net tonnage:
138
Cargo Volume
67 coml.

Engine

Dimensions

Length:
92.7'
Beam:
23.4'
Draft:
10.9'
  • Historikk:

    1870 - Bygget av furutre i Lillesand ( Skibsbyggmester T. Langstrøm)

    1889 - Reparert 

    Skipsførere:
    1870 - O.C. Gundersen, Kjlellingland
    1876 - E. Flørenæss
    1882 - C. Knudsen
    1886 - Tønnesen
    1889 OG 1890 - T. Andreassen 
    Tønnes Tobiassen, Bergshaven
    1892 til 1905 - Konrad C. Pedersen, Åkerøy

    Reder:
    1870 - J. Damsgaard, Lillesand 2/20 PARTER.
    Andre partsredere 1870:
    5/20 deler - O.C. Gundersen 
    3/20 deler - S.Christiansens enke
    2/20 deler - C.O. Lykke
    3/20 deler - L.A. Birkeland
    2/20 deler - C. Christoffersen
    1/20 del - H. Gjessing
    2/20 deler - M. Thorsen

    Reder:
    1876 - O. & P. Knudsen, Lillesand  1/20.
    1876 - Andre partsredere:
    3/20 deler - E. Flørenes 
    3/20 deler - E. Danielsen
    4/20 deler - N.C. Flørenæss
    2/20 deler - S. Christiansens enke 
    3/20 deler - K. Flørenæss enke 
    1/20 del - H. Gjessing
     2/20 deler - M. Thoresen

    Reder:
    1880 - A. Tønnesen, Ågerøy, Lillesand  Kr.9.400,00
    1880 - Andre partsredere 
    Kr. 5.800 - T. Andreassen
    Kr. 800,00 - H. Gundersen 
    Kr.1.600,00 O. Andersen
    Kr. 1.200,00 - S. Johannessen
    Kr. 1.200,00 - J. Paulsen
    Kr. 800,00 - T. Olsen
    Kr. 800,00 - S. Markussen

    Reder:
    1876 - Conrad Danielsen, Møglestu, Lillesand

    Reder:
    1878 - A. Tønnesen, Åkerøy  
    Parthaver:
    T. Andreassen med 1/2 part.

    Reder:
    1895 - T. Andreassen, Åkerøy

    Reder:
    1904 - M.S.Pedersen, Åkerøy

    Andre opplysninger:
    1891 - Solgt til I.C. Svendsen, Kristiansand

    Endeligt:
    10/1905 - Sprang lekk på reise fra Wemyss til Kristiansand med Kull - Innkom W. Hartlepool
    10/1905 - Kondemnert