v/H.Larsson-Fedde.
BYGD SOM DAMPSKIP: Motor: Compound 2 sylindre.
5/1889: O. Bröhan, Cranz an der Elbe, Tyskland - AUGUST BRÖHAN
1892: Cranzer Fisch Dampschiffahrts Ges. (O. Bröhan) Cranz a/d Elbe - AUGUST BRÖHAN
12/1906: Grunnstøtte på Omø, brakt flott og slept til Helsingør, solgt.
1907: Hilding Larsson, Gøteborg, Sverige - THEA
1910: Gadus Fabrikker(Hilding Larsson) Gøteborg, Sverige - THEA
1915: Gustav Levin, Gøteborg, Sverige - THEA
1918: Fiskeri A/B Thea (Gustav Levin) Gøteborg, Sverige - THEA
1921: Fiskeri A/B Thea (Gustav Levin) Flatholmen, Sverige - THEA
1924: Fiskeri A/B Thea (F. W. Balkenhausen) Gøteborg, Sverige - THEA
1/1928: Solgt til Norge for opphugging, men videresolgt.
7/1928: A/S Claus Clausen (M. Clausen) Haugesund - THEA
5/1929: D/S A/S Kvaløy, Rspevær, Haugesund - THEA
7/1929: Omdøpt - KVALØY
8/1940: A/S D/S Toregutt (Chr. Mathiesen) Bergen - KVALØY
9/1940: Omdøpt - TOREGUTT
5/1941: Eilert Østbø, Stavanger - TOREGUTT
11/1943: Kristian E. Samuelsens Rederi A/S, Oslo - TOREGUTT
10/1945: Ny motor: Bolinder BHK 200 Fart; 9 knop - SCANTIC
1/1954: Jon Ytreland, T. Vesterheim & Kristian E. Samuelsen, Oslo - SCANTIC
7/1954: Jon Ytreland, T. Vesterheim & Kristian E. Samuelsen, Kopervik - SCANTIC
1/1956: Kristian E. Samuelsens Rederi A/S, Oslo - SCANTIC
2/1956: Arnfinn Birkeland P/R, Solsvik, Bergen - SCANTIC
4/1958: Forliste 25/4 i Vevelstadsundet på reise fra Mosjøen til Kragerø. 1 person omkom.
Maskineri:
Compound dampmaskin, 3 cylindere diam. 18.0"-34.0". Maskineri bygget ved Rostocker Aktiengesellschaft, Rostock, Tyskland.