v/H. Larsson-Fedde
09/1959: Levert som VARANGNES til S/E Varangskip II, A/S Sydvaranger & Fearnley & Egers Befraktningsforretning ( A/S Malmfart ) Kirkenes
11/1970: Solgt til K/S A/S Geir & Co. III ( Th.F. Fekete & Co )Oslo, nytt navn TOMMY WIBORG
00/1971: Ombygget til tankskip - brukt som bunkringskip i den Arabiske Gulf
01/1974: Solgt til Hall Corp. Shipping Ltd. Halifax, Canada, nytt navn UNGAVA TRANSPORT
00/1980: Overført til Hallco Inc, Halifax, Nova Scotia, Canada
00/1985: Solgt til ULS International Inc., Halifax, Nova Scotia, Canada
00/1986: Solgt til Provmar Fuels Inc.Hamilton,, nytt navn PROVMAR TERMINAL
00/1986: Overbygning og maskineri fjernet og tatt i bruk som tanklekter .Strøket av registerne
Maskineri
Dieselmotor 2takt enkeltvirkende - 7 cylindere diam. 500x1100mm. Maskineri bygget ved Burmeister & Wains Maskin & Skibsbyggeri, København, Danmark