v/H. Larsson-Fedde.
08/1928: Levert som STAR XI til Hvalfanger A/S Rosshavet ( J. Rasmussen & M. Konow ) Sandefjord
09/1936: Solgt til Hvalfangerselskapet Blaahval A/S, Sandefjord, nytt navn HVAL III
00/1939: Rekv. av Den Norske Marine
04/1940: Tatt av Die Deutsche Kriegsmarine i Horten
00/1945: Overtatt av Den Norske Stat ( Sjøfartsdirektoratet ) Oslo
00/1946: Solgt til Giertsen & Co. A/S ( P. Petersen ) Bergen, nytt navn TERTEN
00/1949: Ny motor: General Motors BHK 500 NHK 58 Fart:
00/1949: Forlenget 16.7'- BRT: 286 t. NET: 126 t. Dim: 40,14m- 7,13m- 3,13m
00/1954: Ny motor: Wichmann BHK 600 Fart:
00/1962: Overført til Giertsen & Co. A/S P/R, Bergen
00/1967: Solgt til Morten Telle P/R, Bergen
00/1973: Overført til P/R Terten ( Giertsen & Co. A/S) Bergen
00/1975: Solgt til K/S A/S Terten & Co .( Knut Austevoll, Lepsøy ) Bergen
00/1979: Ny motor: M.A.K. BHK 1200 Fart:
00/1979: Ombygd til Standby skip: BRT: 299 tonn. NET: 175 tonn
02/1983: Solgt til Gjeleviken Delikatesserøkeri A/S, Lepsøy, Bergen
11/1985: Solgt til Simon Møkster, Stavanger, nytt navn STRIL SURVEYOR
00/1986: Ommålt: Dim: 42,49m- 7,14m- 4,49m
01/1990: Solgt til Roel Fenstra Scheepvaartbedrijf BV, Den Helder, Holland,
nytt navn NORTHSEA ASSISTANT
00/1994: Solgt til Seaworx BB ( Marine Contractors Den Helder BV) Den Helder, Holland
01/1996: Solgt til Sami Marine SA, San Lorenzo, Honduras, nytt navn RAINBOW A
00/1998: Omdøpt SAMI
08/2003: Solgt til ukjent eier, Sao Tome, Sao Tome & Principe, nytt navn LABO
00/2007: Omdøpt EDI
00/2020: Further information unknown, videre skjebne ukjent
Maskineri:
Triple dampmaskin 3 cylindere diam. 13.8"-22"-37.5".
Maskineri bygget ved Nylands mek. Verksted, Oslo. Kjeler samme.