v/H. Larsson-Fedde.
BYGD SOM DAMPSKIP: TRIPLE 3 Cyl Motor: IHK 33 Fart:11,5 knop
05/1925: Levert som STUBBENKAMMER til Sassnitzer Dampfschiffahrts Gmbh., Sassnitz, Tyskland
00/1929: Solgt til Gerhard Mortensen, Oslo
05/1930: Solgt til D/S A/S Asker, Røken & Hurum ( Th. Mortensen ) Oslo, nytt navn SÆTRE
09/1939: Rekv.av Den Kgl.Norske Marine ( 1. sjøforsvarsdistrikt Oslofjorden )
04/1940: Tatt av Die Deutsche Kriegsmarine
05/1945: Tilbakeført til D/S A/S Asker, Røken & Hurum ( Th. Mortensen ) Oslo
00/1946: Solgt til Lindås Masfjorden Dampskipslag A/S, Bergen, nytt navn MASFJORD
00/1946: Ombygd; BRUTTO: 233 tonn. NET: 129 tonn
00/1951: Solgt til A/S Bergen Nordhordland Trafikklag, Bergen
00/1953: Solgt til Johan Ness P/R, Smørsand, Haugesund, nytt navn AALFJORD
00/1954: Ombygd lastebåt: Brutto: 166 tonn. NET: 79 tonn Lengde: 103.0'
00/1954: Ny motor: Bolinder BHK 200 Fart: 10 knop
00/1963: Ny motor: Volvo Penta BHK 400 Fart: 12 knop
00/1968: Solgt til Erling Solheim, Haugesund
00/1972: Solgt til Oddvar Olsen, Farsund, Haugesund
00/1973: Solgt til Erling Solheim, Haugesund
00/1974: Solgt til Styrk Fjærtoft, Førde, Haugesund
00/1975: Solgt til Roald Blikø, Levanger, Trondheim, nytt navn BLIKØGUTT
00/1976: Solgt til P/R Blikøgutt ( H. Sørensen ) Trondheim, nytt navn KEN-RUNE
00/1979: Solgt til P/R Mathiassens Mek.Verk ( Reidar J. Mathiassen ) Trondheim
00/1989: Kondemnert og senket utenfor Harstad,men ikke strøket i skipsmatrikkelen før 21/1-1991.