v/H. Larsson-Fedde.
10/1949: Levert som KNEKT til Hvalfangerselskapet Antarctic A/S( Anton von der Lippe) Tønsberg
00/1955: Solgt til Hvalfangerselskapet Pelagos A/S( Svend Foyn Bruun, Tønsberg) nytt navn GOS I
00/1964: Solgt til P/R A/S Granit( Kåre Bertnes ) Bodø (nedrigget til lekter)
00/1964: Solgt til Leidulf Grønnevet P/R, Vartdal, Ålesund, nytt navn KNUT GRØNNEVET
00/1965: Ombygd til fiskefartøy ved Fiskerstrand mek. Verksted. Brutto 512 t, Net 239 t
00/1965: Ny motor: Alpha BHK 1050 Fart 14 knop
00/1971: Ottar Huse P/R, Aukra, Molde, nytt navn KLARA BIRTING
00/1972: Overført til P/R for M/S Klara Birting( Knut F. Løseth) Molde
00/1974: Overført til P/R for M/S Klara Birting, Molde
00/1977: Ommålt: Brutto:645, Net:330 tonn. Dim: 58,61m-9,02m-3,99m
06/1981: Overtatt av Statens Fiskarbank, Ålesund,Molde.
07/1981: Solgt til A/S Birting, Ålesund/Molde.
03/1982: Solgt til K/S Odd & Sverre Bornø ( Birting Offshore Services A/S ) Harstad,
nytt navn BORN SAFETY
07/1982: Ombygd til standby fartøy: Brutto: 871 tonn. Net: 526 tonn
05/1987: Solgt til Simon Møkster, Stavanger, nytt navn STRIL SAFETY
09/1993: Overført til Simon Møkster Shipping A/S, Stavanger
08/1994: Ommålt: Brutto: 834 tonn, Net: 257 tonn.
04/1997: Overført til Simon Møkster Rederi A/S, Stavanger
04/2001: Overført til Team Møkster AS, Stavanger
04/2004: Overført til Team Møkster A/S( Simon Møkster Shipping A/S) Stavanger
09/2005: Solgt til Mystical Spirit Navigation SA, Panama, nytt navn SAFETY
09/2010: Solgt til Tyrkia for opphugging. Ankom Aliaga den 26/9-2010
Maskineri:
1949 : Dampmaskin 3 sylindret diam. 17,7"-29,5"-49,2".
Bygget av Uraga Dock Co. Ltd., Yokosuka, Japan. Kjeler samme.
1965 : Diesel, 2-takt/enkeltv., 8-sylindret, 1.050 BHK.
Bygget ved Alpha Diesel A/S, Frederikshavn