v/H.Larsson-Fedde.
BYGD SOM DAMPSKIP: Triple motor NHK 124
/1909: Otto A.Müller, Hamburg, Tyskland - GRETCHEN MÜLLER
/1938: Emder Dampfer - Kompani A/G ,Emden, Tyskland - GISELA
12/1943: Senket ved Stavanger 19/12-43
/1945: Direktoratet for Fiendtlig eiendom, Oslo
/1946: Taranger Bjergningsselskab (Johs.Taranger) Bergen - TORVANG
/1948: Hevet og ombygd til tungløftskip: BRT:1.564 t.NET:921
12/1951: ny motor: Deutz BHK 1250
4/1952: P/R Knausen (Th.Joh.Kyvik) Haugesund - KNAUSEN
10/1954: Brødrene Utkilens Rederi (Anders Utkilen) Bergen - KNAUSEN
/1955: Brødrene Utkilens Rederi & Skibs A/S Straumfart (Anders Utkilen) Bergen - STRAUM
2/1958: Grunnstøtte 3/2 ved River Dee på reise Huelva til Mostyn med pyritt. Solgt til British Iron & Steel Corp. for opphugging. Opphugget av T.W.Ward,Barrow,U.K.