v/H.Larsson-Fedde.
BYGD MED TRIPLE MOTOR 3 CYL. NHK 54
05/1907: Levert som MØRE til Møre Skjærgaards Dampskibsaktieselskab, Kristiansund N
05/1907: Kantret og sank 15/5 ved Svellingen,Frøya.5 personer omkom
06/1907: Hevet,maskinen tatt ut
00/1909: Solgt til A/S Bergens Bugserbaads Kompani( Arthur B.Sars) Bergen, nytt navn BERGEN II
00/1909: ny motor:C 2 cyl. NHK 22 Fart:7 knop:ommålt:BRT:218 t.DWT:260 t
00/1911: Solgt til A/S Vaagekallen( O.J.Kaarbø) Svolvær, nytt navn VAAGEKALLEN
05/1916: Solgt til O. Moene, Ålesund
07/1917: Solgt til Tvedt's Rederi A/S ( Alfred A. Tvedt) Bergen
03/1919: Solgt til A/S Transitkontoret, Bergen
00/1922: Solgt til Skibs A/S D/S Vaagekallen ( A. Jacobsen & C. Andersen jr) Bergen
03/1924: Solgt til D/S A/S Vaagekallen ( S.S. Bredal) Stavanger
07/1925: Solgt til D/S A/S Løven ( Haakon Rachlew) Sandefjord, nytt navn LØVEN II
01/1927: Overført til D/S A/S Den Nye Løven ( H. Rachlew) Sandefjord
00/1928: Overført til D/S A/S Den Nye Løven ( Rachlews Kulforretning A/S ) Sandefjord
01/1929: Overført til D/S A/S Den Nye Løven ( Haakon Rachlew) Sandefjord
06/1939: Overført til D/S A/S Løven(Haakon Rachlew)Sandefjord, nytt navn NILS JAKOBSEN
00/1951: ny motor: NORMO BHK 300 Fart: 8,5 knop
02/1952: Solgt til Martin Sætre, Mastrevik, Bergen, nytt navn SÆTRE
07/1955: Solgt til Olaf Rongevær P/R, Rongevær, Bergen, nytt navn BALØY
09/1967: Solgt til Ola Worpvik, Råkvåg, Trondheim, nytt navn STJØRNFJELL
00/1974: ny motor: Caterpillar BHK 335 Fart:
12/1978: Solgt til Marthon Dahl, Stavanger , nytt navn BALØY
06/1980: Solgt til Kristoffer Kristensen, Buøy, Stavanger
08/1984: Solgt til Britiske kjøpere,omdøpt BALOY
04/1985: Forlatt synkende 14/4 i pos.N 14.20' W 70.53' på reise Aruba til Den Dominicanske Republic.
Maskineri
Compound dampmaskin 2 cylindere diam. 9.3"-20.3".
Maskineri bygget ved Mjellem & Karlsen, Bergen. Kjeler samme.