v/H. Larsson-Fedde
06/1917: Levert som STEND til Laur Christiansens Rederi, Bergen
06/1917: Solgt til Skibs A/S Nordsjø & Baltic Line ( Jervell & Co. A/S ) Ålesund
11/1917: Solgt til A/S Borch 2 ( A.F.Borch & Sønner Ltd. A/S ) Drammen.
00/1918: Overført til The Shipping Controller ( J.L. Sellars ) London, U.K.
00/1919: Tilbakeført til A/S Borch 2 ( A.F. Borch & Sønner Ltd. A/S ) Drammen
11/1924: Solgt til D/S A/S Heitmanns Rederi ( H. Heitmann & Søn ) Oslo
00/1926: Omdøpt HEIRE
12/1949: Solgt til D/S A/S Svanholm ( Trygve Matland ) Haugesund
04/1950: Omdøpt SVANHOLM
07/1960: Solgt til P/R Svanholm ( Gøsta S. Lindstrøm ) Borgå
00/1962: Solgt til Norge for opphugging, men videresolgt
00/1962: Solgt South Star Corp ( V. & J. Ensenat ) Panama, nytt navn BAMBY
00/1963: Overført til South Star Corp ( Ensenat Sanmartin ) Panama
08/1965: Ankom Gijon, Spania 17/8 for opphugging.
Maskineri:
Triple dampmaskin, 3cylindret, diameter 15.0”–25.0”–40.0”. Maskiner bygget ved Pusnæs Støberi & Mek. Verksted, Arendal. Kjeler bygget ved Bergens mek. Værksted, Bergen.