v/H. Larsson-Fedde.
01/1973: Levert som GREY MASTER til Skibs A/S Golden West, Oslo
00/1975: Overført til I/S Grey Master( Skibs A/S Golden West) Oslo
00/1976: Overført til I/S Grey Master( Golden West Shipping Co. A/S) Oslo
00/1977: Overført til P/R Grey Master(Golden West Shipping Co. A/S) Oslo
00/1978: Overført til K/S Golden West Shipping Co. A/S,Grey Master, Oslo
02/1983: Solgt til Nitre Shipping Ltd., Jersey, UK, nytt navn SIR CARADOC
07/1988: Solgt til Rutelaget Askøy Bergen A/S, Kleppestø, Bergen
07/1988: Ombygd bil/passasjerferge: Dødvekt:3.302 t. Brutto:6.036 t.NET:4.018 t
10/1988: Omdøpt STAMVEIEN
11/1988: Solgt til A/S Rogaland Kystferger AB, Randaberg, Stavanger
03/1994: Solgt til Yantai Marine Shipping Co., Yantai, China, nytt navn HUA LU
10/2002: Solgt til Prima Bridge Island Pte.Ltd., Panama, nytt navn MORNING STAR NO 11
02/2003: Omdøpt MORNING STAR NO 12
02/2003: Solgt til PT Prima Eksekutif ( PT Jembatan Madura ) Surabaya, Indonesia,
nytt navn ROYAL NUSANTARA
00/2014: Still in service/Fremdeles i fart.
Maskineri:
2 stk dieselmotorer, 4SC.SA. 4x9cylindere diam. 250x300mm,
bygd ved Bergen Mek. Verksted, Bergen.