v/H. Larsson-Fedde.
BYGD AV TRE
SJØSATT FOR P.& O.TINGBØ,STAVANGER UNDER NAVNET SOLNUT
06/1921: Levert som CLAUS CLAUSEN til D/S A/S Claus Clausen(M.Clausen) Haugesund
07/1922: Solgt til Skibs A/S Tromøy ( T.G. Terjesen ) Arendal, nytt navn TROMØY
01/1924: Solgt til Skibs A/S Knut ( Thos.J. Wiborg & Søn ) Kristiania/Oslo
06/1926: Solgt til Anton Salomonsen, Kopervik
10/1928: Overført til D/S A/S Agda ( Anton Salomonsen ) Kopervik
12/1928: Solgt til A/S Skude ( Tobias Gjestsen & Ole Melhus ) Skudeneshavn, nytt navn SKUDE
09/1939: Solgt til Skibs A/S Skimt ( B.H. Ramberg ) Drammen
01/1940: Sprang lekk og forlatt synkende den 29/1-1940 i pos.N 53.03'E01.07' ved Shipwash, Englands vestkyst på reise Fowey via Brixham til Drammen med China-clay.
Maskineri:
Triple dampmaskin, 3 cylindere diam. 10.0"-16.3"-26.5". Maskineri bygget ved W. White & Sons, Cowes, Isle of Wight. England. Kjeler bygget ved Samuel Hodge & Sons Ltd. London, England.
Latitude: 53.05
Longitude: 1.1167