v/H. Larsson-Fedde
11/1962: Levert som BARI II til Barthold Richters, Hamburg, Vest-Tyskland
02/1964: Solgt til Per Fermann Meyer( P. Meyer) Oslo, nytt navn HAVPIL
00/1973: Solgt til K/S A/S Sira & Co., Haugesund, Haugesund, nytt navn SIRAPIL
00/1973: Solgt til K/S A/S Utgard & Co( Odd og Sverre Klovning) Haugesund
09/1974: Overført til A/S Sirina & Co( Brødrene Klovnings Rederi) Haugesund
10/1975: Solgt til Promise Shipping Co., Georgtown, Cayman Islands.
04/1981: Solgt til Nakhla & Sado Maritime Services, Suez, Egypt, nytt navn MERIAM
00/1989: Solgt til Suez for Ships & Maritime Services Co., Suez, Egypt, nytt navn TALAAT
04/1997: Solgt til Ashfraf M. El Sayed Farag "Dolphine", Suez, Egypt, nytt navn AL HODA
11/2007: Solgt til Afroasia Shipping Co Inc, Freetown, Sierra Leone, nytt navn BADR I
01/2008: Avgikk Suez den 9/1 for Port Sudan, Sudan . Forliste den 15/2-2008 utenfor
Port Sudan med tap av hele besetningen på 14 personer
Maskineri
Dieselmotor 4 takt enkeltvirkende - 8 cylindere diam. 320x450mm,
bygd ved Klöckner-Humboldt- Deutz A.G. Køln, Tyskland