v/H.Larsson-Fedde
11/1973: Levert som ROYAL VIKING SEA til K/S A/S Goodwill & Co( A/S Goodwill) Oslo
00/1977: Overført til K/S Royal Viking Sea A/S ( Royal Viking Line ) Oslo
11/1981: Overført til K/S Royal Viking Line A/S, Oslo
00/1983: Forlenget 27,69m-BRUTTO:28.018 tonn. NET:16.018 tonn
10/1984: Solgt til Norwegian Caribbean Lines A/S, Oslo
07/1986: Solgt til Kloster Cruise A/S, Oslo
04/1987: Overført til Kloster Cruise Ltd., Nassau , Bahamas
00/1991: omdøpt ROYAL ODYSSEY
00/1993: Solgt til Royal Cruise Line Ltd., Nassau, Bahamas
00/1994: Overført til Kloster Cruise Ltd ( Royal Cruise Line Ltd) Nassau, Bahamas
00/1995: Overført til Kloster Cruise Ltd., Nassau, Bahamas
11/1997: Solgt til Actinor Cruise A/S( Norwegian Cruise Line) Nassau, nytt navn NORWEGIAN STAR
00/1999: Solgt til Star Holding ANS ( Norwegian Cruise Line) Nassau, Bahamas
11/2001: Overført til Star Holding ANS ( Star CruiesAdm.Services Sendirian Berhad ) Nassau, nytt navn NORWEGIAN STAR 1
06/2002: Omdøpt CROWN
07/2003: Solgt til M/S Crown (V. Ships Leisure SAM ) Nassau, Bahamas
03/2004: Solgt til TSS Albatros Shipping Ltd ( Club Cruise ) Nassau, Bahamas, nytt navn ALBATROS 05/2006: Solgt til MS Albatros Shipping Ltd ( Club Cruise Entertainment & Travelling services Europe N.V.) Nassau, Bahamas
03/2018: Overført til M/S Albatros Shipping Ltd ( Bernhard Schulte Cruise Services) Nassau, Bahamas
12/2020: Solgt til Egyptian Swiss Co for Tourism, Nassau, Bahamas
07/2021: Solgt til Shuri Services Ltd ( Green Ocean Ship Management) Gabon, nytt navn TROS
07/2021: Solgt til India for opphugging. Ankom Alang den 27/7-2021. Påbegynt i september 2021
Maskineri
4 dieselmotorer 2 SA 4x9 cylindere diam. 400x480. Geared to Screw Shafts-
2 side thrusters. Sulzer bygget ved OY Värtsilä AB.