v/H. Larsson-Fedde.
BYGD SOM 4. master STÅLBARK
06/1897: Levert som QUEVILLY til H. Prentout-Leblond & E. Boniface, Rouen, Frankrike
00/1900: H. Prentout-Leblond & E. Leroux,Rouen, Frankrike
00/1911: Innsatt motor: M.A.N. NHK 96 Fart: 5 knop
00/1914: Overført til Leroux & Heizey, Rouen, Frankrike
00/1923: Solgt til Hannevig Corp.A/S, Kristiania
03/1924: Solgt til A/S Sørlandske Lloyd ( Karl A. Thorbjørnsen )Kristiania/Oslo
00/1924: Ombygd til M/T ved verft i Rouen. DWT: 4.200 t. Brutto: 3.295 t. Net: 2.241 t. Lengde:324.8'
00/1924: Ny motor: Holeby diesel BHK 700 NHK 146 Fart: 8 knop
00/1926: Solgt til Skibs A/S Deodata ( Chr. Hannevig Sen. Åsgårdstrand ) Oslo, nytt navn DEODATA
00/1928: Overført til Skibs A/S Deodata ( Chr, Hannevig Sen. Åsgårdstrand ) Horten
01/1931: Skibs A/S Deodata (Louis Hannevig, Oslo) Horten
10/1939: Minesprengt og senket den 21/10-1939 i pos. N 53.20, E 0.38' ved Inner Dowsing Fyrskip
på reise Constanza til Grangemouth med olje. Minen var lagt den 17/10-1939 av ubåt
U-19 ( Fregattenkapitän Hans Meckel). Besetningen reddet av HMS LOCH MELFORT