v/H. Larsson-Fedde.
06/1954: Levert som FERM til Skips A/S Songdal & Jørgensens Rederi A/S (Finn Jørgensen) Grimstad
00/1955: Overført til Skips A/S Songdal & Jørgensens Rederi A/S (C. & K. B. Jørgensen) Grimstad
00/1956: Solgt til A/S Gerrards Rederi & Jørgensens Rederi A/S (C. & K. B. Jørgensen) Grimstad
00/1962: Overført til A/S Gerrards Rederi II & Jørgensens Rederi A/S (C. & K. B. Jørgensen) Grimstad
12/1963: Solgt til Gerrards Rederi A/S, Kristiansand, nytt navn GERSTAD
02/1964: Solgt til A/S Finn Johnsens Rederi ( Finn Johnsen ) Bergen, nytt navn AUN
03/1968: Solgt til P/R M/S Gelting ( H. W. Christophersen ) Flensburg, Tyskland, nytt navn GELTING
07/1970: Solgt til Comp. de Nav. Zapal SA( Giovanni del Gatto) Panama
06/1972: Grunnstøtte den 4/6 i pos. N 21.46', W 72.26' på Caicos Island på reise fra Rotterdam til
Kingston med gjødning. Brakt flott.
00/1974: Solgt til Tacamar Panamena SA., Panama, nytt navn TACAMAR II
00/1983: Solgt til Nav. Arauca C. A., La Guaira, Venezuela, nytt navn ARAUCA
12/1984: Fikk forskyvning i lasten og sank 4/12 i pos.N 13.25',W 73.45' på reise Tampico - Puerto Cabello.
Dieselmotor,2takt,enkeltvirkende,7 cylindere diam.520x700mm,
bygd ved Maskinenfabrik Augsburg-Nürnberg A.G.