v/H. Larsson-Fedde
01/1921: Levert som RIGI til A/S Uto ( Camillo Eitzen & Co ) Kristiania
00/1925: Overført til A/S Uto ( Camillo Eitzen & Co ) Oslo
09/1929: Solgt til Eie's Rederi A/S ( Bergh & Helland ) Bergen, nytt navn OLAF BERGH
05/1940: Unnslapp bombing i Fiskefjord den 15/5-1940 .
00/1950: Solgt til Deutscher Seeverkehr A/G Erich Lübbert & Co ( Helmut Thimm & Co ) Hamburg, Tyskland, nytt navn REG I
00/1953: Solgt til Schulte & Bruns, Hamburg, Tyskland, nytt navn ALFRED THEODOR
00/1957: Solgt til Schiffahrtsges. mbh. in Dortmund & Dollart Reederei Gmbh (Schulte & Bruns) Dortmund, Tyskland, nytt navn JOACHIM SCHULTE
04/1959: Sank i Kattegat den 10/4-1959 etter å ha støtt på en ukjent gjenstand på reise fra Murmansk til Wismar.
Maskineri:
Triple dampmaskin, 3cylindere diameter 27,0" -45.0" - 75.0". Maskineri bygget ved Richadrsons, Westgarth Co. Ltd. Hartlepool, England. Kjeler samme.
Se også:
http://www.warsailors.com/singleships/olafbergh.html
.