8/1923 - Levert fra Kristiansand Mek. Verksted til A/S Nesoddens Dampskibsselskap, Kristiania - FAGERSTRAND I 2/1941 - Overført til Nesodden - Bunnefjord Dampskibsselskap, Oslo 3.4.1944 - Kom i brann av brennende olje fra C.A. Larsen under angrepet på Tirpiz i Alta. Overbygningen brant ut og skipet ble senket på grunnt vann av tyskerne 1946 - Hevet og slept til Erling Andersens Slipp, Korsfjord og kondemnert 1948 - Vraket solgt av forsikringssselskapet til Skibs A/S Nord & Østerjøfrakt v/ M.B. Johansen, Skien. Reparasjon og ombygging ved Stokmarknes Mek. Verksted til lasteskip 1/1950 - Satt i fart - nytt navn - SANDE Nye mål: 325 dwt.-277 brt-155 nrt. L. 121.9'- B. 22.3'- D.11.11' Nytt maskineri: Dieselmotor Nohab 2takt enkeltvirkende 5 cylindere diam 250x420mm. Bygget ved Nydquist & Holm AB. Trollhättan, Sverige. 5/1962 - Nytt navn - SANDE II 5/1962 - Solgt til Johan Bjørhol, Trondheim - nytt navn - NIDARØ 3/1965 - Solgt til Birger Skarvåg, Trondhjem - nytt navn - BIALA Nytt maskineri: Dieselmotor 4takt enkeltvirkende - 6 cylindere diam. 220x280mm. Deutz - Bygget ved Klöckner-Humboldt- Deutz AG. Køln. Tyskland 4/1968 - Solgt til Alfred Strømsvik, Gressvik og registrert i Trondheim - nytt navn - ATLEGUTT 8/1973 - Solgt til Brenhoff Vollen, Sortland - nytt navn - MARINATOR 4/1976 - Solgt til Harry Lauksund, Alsvåg (Hjemmehavn Sortland) - nytt navn - LIHOLM 5/1987 - Kondemnert og senket etter lang tids opplag ved Alsvåg Mek. Verksted, Alsvåg 31.5.1989 - Slettet av registerne
Maskineri Dieselmotor 4 takt enkeltvirkende - 6 cylindere diam. 220x280mm. Maskineri bygget ved Klöckner-Humboldt Deutz A.G. Køln, Tyskland