v/H. Larsson-Fedde.
09/1892: Levert som CAIRNMORE til Cairn Line S. S. Co. Ltd (Cairns, Young & Noble) Newcastle, UK
00/1904: Overført til Cairn Line S. S. Co. Ltd (Cairns, Noble & Co) Newcastle, UK
00/1913: Solgt til A/S Nord (O. M. Milberg & Co) Kristiania, nytt navn NORD
00/1915: Solgt til A/S D/S Nord ( K. S. Nordgreen ) Bergen
00/1915: Solgt til Schjelderup & Schjøtt m. fl., Bergen
00/1916: Solgt til A/S Nord ( H. H. Holta ) Skien
03/1922: Solgt til Rederi A/B Atos ( Oscar Børjesson ) Helsingborg, Sverige
06/1927: Solgt til Rederi A/B Regulus ( Johan H. Pettersson ) Helsingborg, Sverige
05/1933: Solgt til Rederi A/B Progress ( J. H. Pettersson ) Helsingborg, Sverige
01/1937: Solgt til Jacob Rang & Co., Tallin, Estland, nytt navn ARCTURUS
04/1940: Beslaglagt i Bergen den 10/2, overlevert USSR, men ble liggende.
07/1941: Tatt som tysk prise i Bergen den 4/7-1941
11/1941: Overført til Westergaard & Co., Oslo
11/1943: Satt i brann ved Britisk fly angrep, tatt på slep til Ålesund, men ble torpedert den 22/11 av norsk ubåt ULA utenfor Stadt på reise fra Oslo til Nordnorge med poteter og stykkgods.
Maskineri:
Triple dampmaskin, 3 cylindere diam. 19.0"-31.0"-51.0". Maskineriet bygget ved Black, Hawthorne & Co. Gateshead, Uk. Kjeler samme.