v/H. Larsson-Fedde
LIBERTY SKIP: Type EC2-S-C1.
SJØSATT UNDER NAVNET - THOMAS F. BAYARD
05/1943: Levert som EDVARD GRIEG til The Norwegian Sh.& Trade Mission
(Bare-Boat-US War Administration) Oslo -
00/1945: Solgt til Den Norske Stat ( Bare-Boat US War Adm.) Oslo
07/1946: Solgt til Ing. Bjørneboe, Kristiansand S.
12/1946: Solgt til Andreas Stray, Farsund
00/1949: Solgt til A/S Sobral (Øivind Lorentzen) Oslo
00/1951: Solgt til Brilliant Transport Co., Panama
07/1952: Solgt til L. P. G. Carriers Inc., Monrovia, Liberia, nytt navn ULTRAGAZ SAO PAULO
08/1952: Ombygd: Dødvekt: 7.225 tonn. Brutto: 7.468 tonn. NET: 5.445 t. Lengde: 441.5'.
00/1958: Overført til L. P. G. Carriers Inc ( Gas Carriers Agency ) Monrovia, Liberia
00/1961: Solgt til A/S Gasskib (Øivind Lorentzen) Oslo, nytt navn MUNDOGAS SAO PAULO
00/1969: Solgt til Mundogas (Storage Inc.) Monrovia, Liberia
00/1971: Motor tatt ut og hun ble omgjort til oppbevaringstank i Brazil.
Maskineri:
Tiple dampmaskin - 3 sylindere diam. 24.5" 37"-70" x 48".
Maskineri bygget ved Ellicott Machiery Corp. Baltimore. MD. USA.
Kjeler bygget ved Combustion Eng. Inc.