D/S Mundogas Sao Paulo

Other names
ex Ultragaz Sao Paulo,ex Edvard Grieg,ex Thomas F.Bayard
Call sign
JXPN - LLLT
Shipping company
Nationality
Norway flaggNorway
Home port

Shipyard

Name
Build year
1943
Yard number
2139
Month of delivery
Mai

Tonnage

Gross tonnage:
7.241
Net tonnage:
5.260
Deadweight:
10.934

Engine

Propulsion:
Engine size:
NHK 647 IHK 2500
Speed:
12

Dimensions

Length:
423.1'
Beam:
57.1'
Draft:
34.9'
  • HISTORIKK: 
    v/H. Larsson-Fedde

    LIBERTY SKIP: Type EC2-S-C1.

    SJØSATT UNDER NAVNET - THOMAS F. BAYARD

    05/1943: Levert som EDVARD GRIEG til The Norwegian Sh.& Trade Mission
                   (Bare-Boat-US War Administration) Oslo - 
    00/1945: Solgt til Den Norske Stat ( Bare-Boat US War Adm.) Oslo 
    07/1946: Solgt til Ing. Bjørneboe, Kristiansand S.   
    12/1946: Solgt til Andreas Stray, Farsund   
    00/1949: Solgt til A/S Sobral (Øivind Lorentzen) Oslo 
    00/1951: Solgt til Brilliant Transport Co., Panama    
    07/1952: Solgt til L. P. G. Carriers Inc., Monrovia, Liberia, nytt navn  ULTRAGAZ SAO PAULO
    08/1952: Ombygd: Dødvekt: 7.225 tonn. Brutto: 7.468 tonn. NET: 5.445 t. Lengde: 441.5'.
    00/1958: Overført til L. P. G. Carriers Inc ( Gas Carriers Agency ) Monrovia, Liberia
    00/1961: Solgt til A/S Gasskib (Øivind Lorentzen) Oslo, nytt navn  MUNDOGAS SAO PAULO
    00/1969: Solgt til Mundogas (Storage Inc.) Monrovia, Liberia
    00/1971: Motor tatt ut og hun ble omgjort til oppbevaringstank i Brazil.

    Maskineri:
    Tiple dampmaskin - 3 sylindere diam. 24.5" 37"-70" x 48".
    Maskineri bygget ved Ellicott Machiery Corp. Baltimore. MD. USA.
    Kjeler bygget ved Combustion Eng. Inc.